Vyriausybė planuoja iki 2030 metų ženkliai padidinti elektromobilių skaičių, jų Lietuvos keliuose turėtų būti 230 000. Ar ši idėja yra įgyvendinama? Šiuo metu didžiausios kliūtis, dėl kurių elektromobiliai vis dar nėra tokie populiarūs, yra kelios:
- Neišvystyta infrastruktūra
Akivaizdu, jog norint turėti elektra varomą automobilį, reikia pagalvoti ir apie tai, kur jis bus kraunamas. Šiuo metu, lengviausia šią problemą išspręsti nuosavų namų šeimininkams, nes jie gali krautis iš specialiai namuose sumontuotų elektros lizdų ar nuosavų įkrovimo stotelių.
Daugiabučių savininkams elektromobiliai vis dar yra tik svajonė, nes įkrovimo stotelių nėra pakankamai, o ir kainos jose už 1 kWh nelabai džiugina. Pavyzdžiui, „Ignitis“ greitojo įkrovimo stotelėje 1 kWh kainuoja 44 euro centus nuo 8 iki 20 valandos. Pigiausiai galima pasikrauti naktį, lėto įkrovimo stotelėse, kuriose 1 kWh atsieitų 25 euro centus. Taigi, naudojantis miesto infrastruktūra, nuvažiuoti 100 km elektromobiliu kainuotų nuo 5 iki 9 eurų.
Vis tik yra ir gerų poslinkių. Įkrovimo stotelių Lietuvoje daugėja, o važiuojant A1 keliu Vilnius – Klaipėda, elektromobilį galima pakrauti maždaug kas 50 km, daugelyje šiame kelyje esančių stotelių įkrovimas nemokamas. Nuosavų namų šeimininkams 1 kWh kaina nėra didelė, todėl maža ir elektra varomo automobilio eksploatacija.
- Elektromobiliai kainuoja tiek pat, kiek prieš metus
Banko ekspertas teigia, kad benzinu varomų naujų automobilių kainos per pastaruosius metus padidėjo 11 procentų. Vidutiniškai tokį automobilį galima įsigyti už 25 000 eurų. Gera žinia ta, kad nauji elektromobiliai nepabrango, jų kaina išliko apie 36 000 eurų, o su valstybės teikiama kompensacija, juos galima įsigyti, sumokant vos 6 000 eurų daugiau.
Valstybė taip pat kompensuoja naudotų elektromobilių įsigijimą ir kompensuoja 2,5 000 eurų. Net ir su šiomis kompensacijomis elektra varomi automobiliai yra brangesni už įprastus. Daugeliui gyventojų tai dar viena kliūtis juos įsigyti. Vis tik, tam tikrose situacijose – elektromobilis gali sutaupyti šeimos biudžetą, pavyzdžiui, įsirengus saulės elektrinę ir įkraunant transporto priemonę labai pigiai.